Bilangan Pembaca

Free Hit Counter

Tuesday, October 20, 2009

1: Permulaan Baru

Nama aku Nakamura Izumi. Kawan-kawan rapat memanggil aku Izumi. Hari ini bermula satu episod baru dalam hidup aku. Aku akan menulis sebahagian dari kisah hidup aku dalam catatan ringkas di sini. Segala apa yang akan ku tulis adalah dari sudut pandanganku dalam menjalani kehidupan sebagai jurutaip di kota Sikuda, Jepun.

Aku berasal dari salah sebuah bandar kecil di bahagian tengah Jepun. Demi mencari sesuap nasi aku kini keluar dari tempat asalku dan tinggal di sebuah perkampungan kecil di tengah-tengah kota Sikuda, bandar paling selatan Jepun.

Aku rasa baik aku berhenti sekarang. Aku dah berjanji dengan jiran sebelah rumah Encik Sekime Miza untuk ke Taman Unity. Ada mesyuarat jawatankuasa kampung malam ni. Jadi aku perlu membuat persiapan untuk mesyuarat tu. Kerja-kerja kat pejabat ni pun dah selesai. Nanti kalau lambat marah pulak Encik Sekime.


..jya ne..

No comments:

Post a Comment